PROGRAM STUDIÓW
Przedmioty:
Blok I (Base Knowledge)
- Rynek pracy
- Prawne podstawy zatrudniania cudzoziemców
- Ubezpieczenia społeczne cudzoziemców
- Wdrożenie i zatrudnienie cudzoziemców
- Pracownicy migrujący i ekspaci
- Dane osobowe i bezpieczeństwo informacji
- Własność intelektualna i prawa autorskie
Blok II (Management)
- Kształtowanie umiejętności komunikacji w biznesie
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Zarządzanie stresem w pracy i działania profilaktyczne wobec wypalenia zawodowego
- Employer branding
Blok III (Soft skills)
- Trening stylów kierowania i przywództwa
- Kształtowanie kapitału ludzkiego i relacyjnego
- Budowanie zespołów pracowniczych
- Coaching i mentoring menadżerski, Wartościowanie i ocena pracy
- Trening asertywności
- Umiejętność prezentacji oraz techniki wystąpień publicznych.
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:
- posiada wiedzę z zakresu zatrudniania cudzoziemców,
- zna procedury i potrafi stosować regulacji prawne dotyczące zatrudniania cudzoziemców,
- posiada wiedzę z dziedziny rozwiązywania konfliktów, negocjacji i mediacji, kierowania i przywództwa,
- posiada wiedzę z zakresu budowania zespołów pracowniczych, rozwoju kluczowych umiejętności menedżerskich, w tym zarządzania zmianą i kształtowania pożądanych zachowań organizacyjnych,
- posiada podstawową wiedzę z zakresu kreowania działań Employer branding
- wie, jak przeprowadzić coaching zawodowy (kariery),
- wie, jak motywować siebie i zespół do pracy, jak inspirować innych, aby wykorzystywali w sposób optymalny swoje talenty zawodowe,
- wie, jak posługiwać się danymi w organizacji
- zna skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem.
Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:
- potrafi w sposób świadomy zarządzać swoją karierą zawodową,
- posiada umiejętność autoprezentacji,
- wie, jak stworzyć efektywny klimat pracy w organizacji,
- posiada umiejętność skutecznego komunikowania się, którą wykorzystuje m.in. w staraniach o awans zawodowy,
- potrafi być asertywny w różnych sytuacjach zawodowych,
- umie budować zadaniowe zespoły pracownicze, rozwiązywać i ograniczać konflikty w zespole, zauważać bariery komunikacyjne pomiędzy pracownikami, wykorzystywać własne umiejętności przywódcze,
- umie zarządzać procesami komunikacyjnymi w zespole w sposób efektywny;
- potrafi przygotować projekt komunikacji społecznej,
- potrafi zarządzać efektywnie czasem pracy.
Efekty kształcenia w zakresie kompetencji:
- Rozumie potrzebę pozyskiwania i wdrażania do pracy cudzoziemców
- dostrzega potrzebę rozwoju zawodowego zarówno siebie, jak i każdego pracownika,
- posiada kompetencje w zakresie budowania efektywnego zespołu, rozwiązywania konfliktów, przeprowadzania mediacji i negocjacji, delegowania zadań,
- dostrzega znaczenie etycznych zachować w biznesie,
- rozumie znaczenie doskonalenia umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi,
- rozumie konieczność aktualizacji wiedzy oraz ciągłego uczenia się.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Forma prowadzenia zajęć: wykłady, ćwiczenia, ćwiczenia projektowe, warsztaty, trening.
Metody dydaktyczne: przekaz audiowizualny, studia przypadków, praca w grupach, burza mózgów, mini wykłady, dyskusje grupowe, praca w parach, testy, prezentacje, odgrywanie ról, symulacje, filmy.
- dwa semestry,
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- liczba godzin dydaktycznych: 180 ( w tym seminarium/projekt).